Blog Akaahaara Lawiya Adalah Hak Cipta Terpelihara.
RSS

Tuesday, December 4, 2012

Wahai Si Pemberi Peringatan !


Wahai Si Pemberi Peringatan !

Bukan Mudah Menangis Bersama
Tidak Juga Ketawa Bermesra
Kau Sedia Gembira Berduka
Mengukir Senyuman Seindah Syurga
Menyapu Lembut Titisan Mutiara.



Seberat Manapun Masalahku
Sekelam Manapun Kisah Hidupku
Kau Bisikkan Bius Kekuatan Kepadaku
Kau Nyanyikan Irama Merdu Di Kalbuku.




Wahai Si Pemberi Amaran !

Teguran Hikmahmu Bukan Bererti Kebencian
Teguran Bisamu Bukan Bererti Permusuhan
Teguran Lembutmu Bukan Bereti Godaan
Teguran Mesramu Penuh Keikhlasan.

Agar Jangan Pernah Aku Lari
Agar Jangan Pernah Aku Sembunyi
Agar Jangan Pernah Aku Sendiri
Agar Jangan Penah Aku Bersedih Hati.



Wahai Si Luar Biasa !

Kala Aku Melangkah Lesu
Kau Datang Hiburkan Hatiku
Kala Aku Terbalut Dalam Emosi Tak Keruan
Kau Datang Meniupkan Hawa Kedamaian.

Semilir Angin Bertiup Lembut
Mungkin Masih Ada Tempat Ku Bertaut
Walau Hadir Sejuta Masalah Segenap Sudut
Kau Hadir Memberi Semangat Yang Tidak Pernah Dituntut.

Karya Ini Adalah Hasil Nukilan Saya Sendiri. Ia Dicipta Khas Untuk Sahabat Baik Saya Yang Bernama MUNZIR BIN GHAZALI. Semoga Ukhuwah Yang Dibina Berkekalan Hingga Ke Syurga. Amin. =)

::.akaahaara.::